UZMANLIK EĞİTİMLERİMİZ:
Temel İlk Yardım + OED Eğitimi (Ayça SÖNMEZ-Beyhan CEYLAN-Eda UZUN-Ali ŞAHİN-Mehmet Ali KOÇ-Elif ALBAYRAK-Lütfiye KAYGISIZ-Akife Gül CEMEK-Cennet HERKCİ-Sunkar SÖNMEZ)
Eğitimin Amacı: Herhangi bir kaza ya da yaralanma anında doğru müdahaleyi kısa sürede yapmak.
Eğitim Konuları:
İlkyardım Temel Uygulamaları
Olay Yerinin Değerlendirilmesi
İnsan Vücudu ile ilgili bilinmesi gerekenler
Hasta Yaralının Değerlendirilmesi
Temel Yaşam Desteği (Suni Solunum-Göğüs Basısı)
OED (Otomatik Eksternal Defibrilatör) Kullanıcı Eğitimi
Kanamalar
Isı Dengesi Bozuklukları
Yaralanmalar
Bilinç Bozuklukları
Kırık, çıkık ve Burkulmalar
Zehirlenmeler
Böcek Sokmaları ve Hayvan Isırıkları
Yabancı Cisim Kaçması ve Batması
Hasta Yaralı Taşıma
İlk Yardım + OED Eğitici Eğitimi (Ayça SÖNMEZ, Mehmet Ali KOÇ)
Eğitimin Amacı: İlk yardım bilincini toplum nezdinde oluşturacak eğitimcilerin yetiştirilmesi.
Eğiticinin Eğitimi Programı (Doç.Dr. Oya TANERİ-Ayça SÖNMEZ)
Eğitimin Amacı: Bağlı bulunduğu organizasyondaki eğitim ihtiyacını ortaya
çıkararak, ihtiyaç olan eğitim programlarını hazırlamak, sunmak ve değerlendirmeyi öğrenmek.
Eğitim Konuları:
Öğrenme Süreci
Eğitim Öğretim Kavramı
Eğitimin Önemi ve Rolü
Öğrenme Teorileri
Öğrenme Döngüsü
Öğrenme Kuramları
Gelişim Psikolojisine Temel Bakış
Eğitim Programı Geliştirmenin Planlanması
Eğitim İhtiyaç Analizi
İhtiyaç Değerlendirme Teknikleri
Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama Süreci
Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi
Eğitim İçeriğinin Belirlenmesi
Hedef-İçerik Uyumu
Eğitim Durumu ve Değişkenleri
Eğitim Programının Sunulması
Etkili Sunum Becerileri
İyi Eğiticinin Özellikleri
Programın Değerlendirilmesi
Ölçme ve Değerlendirme Kavramı
Ölçme ve Değerlendirmenin Amaçları
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri
Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri
Bilişsel Alan Davranışlarının Ölçülmesi
Duyuşsal Alan Davranışlarının Ölçülmesi
Psiko-motor Becerilerin Ölçülmesi
İyi Bir Ölçme Aracında Bulunması Gereken Özellikler
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Değerlendirme Süreci
Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması
SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik) Eğitimi (Doç.Dr. Oya TANERİ)
STATA Eğitimi (Prof.Dr. Turanay CANER)
Eğitim Konuları:
Regresyon ve Faktör Analizi
T-testi
Frekans&Yüzde Tabloları
Sütun-Bar-Pasta-Saçılım Grafikleri
ANOVA (Varyans Analizi)
ANCOVA (Kovaryans Analizi)
MANOVA (Çok Değişkenli Varyans Analizi)
MANCOVA (Çok Değişkenli Kovaryans Analizi)
ISO TS 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi (Ayşe AKOVA-Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: ISO/TS 16949 Standardı, otomotiv sektöründe tüm mevcut otomotiv standardlarının yerine geçecek bir standard olarak ISO tarafından oluşturulmuştur. Bu standardın oluşturulmasındaki amaç; otomotiv yan sanayileri kalite yönetim sistemlerinin tüm dünyada kabul gören ortak kriterlere göre denetlenmesi ve değerlendirilmesidir.Bu eğitim programının hedefi, katılımcılara ISO/TS16949 standardını açıklamak, standard uygulamalardan örnekler vererek, ISO-TS 16949 Kalite Yönetim Sistemini kurmak, geliştirmek isteyen firmalara yardımcı olmaktır.
Eğitim Konuları:
İstatistiksel Process Kontrol (SPC) Eğitimi
Ölçüm Sistemleri Analizi (MSA) Eğitimi
Hata Türleri ve Etkileri Analizi (FMEA) Eğitimi
Otomotiv Proje Yönetimi - Ürün Kalite Planlaması ve Onaylama Süreci (APQP/PPAP) Eğitimi
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi (Ayşe AKOVA-Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi
Standart maddelerinin açıklanması, temel bilgilerin verilmesi, sistem
bilincinin oluşması ve gerekli motivasyonun sağlanmasıdır.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Müşteri şikayetleri+müşteri memnuniyeti
8D Yönetimi (Düzeltici önleyici faaliyetler)
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: Çevre Bakanlığı Mevzuatları ve ISO 14001 standardına göre Yönetim Sistemi’nin kurulması ve sürekli geliştirilmesi için gerekli olan bilgilerin kazanılması,Çevre Yönetim Sisteminin, çevre politikasının geliştirilmesi, uygulanması, başarıya ulaştırılması, gözden geçirilmesi ve sürekliliği amacını güden, kuruluş yapısı, planlama faaliyetleri, sorumluluklar, uygulamalar, usuller ve işlemleri ile Çevre Yönetim Sistemleri Standardları ve Çevre Yönetim Sisteminin kurulması çalışmalarının basamaklarının anlatılmasıdır.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Çevresel boyut analizi
OHSAS 18001:2004 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kanun, yönetmelik, mevzuat ve tüzüklerin ışığı altında, kuruluştaki söz konusu riskleri ortadan kaldırarak veya en aza indirerek, sağlıklı, güvenli bir çalışma ile sağlıklı bir çalışma ortamının yönetilmesidir. OHSAS 18001; ISO 9001 ve ISO 14001 ile benzer bir yaklaşımla, sürekli ve proaktif çözümler getirir.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Risk analizi
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: (Korunmayan bilgi, değerli değildir!!!)
Çağımız teknolojisinde en değerli varlık bilgidir. Günümüzde yaşanan bilgi saldırıları bunun bir kanıtıdır. Firmalarımızda ki bilgilerin gizliliği için BGYS en önemli konulardan biridir. Peki bilgimizi nasıl ve kime karşı korumalıyız? İşte bu
soruları yanıtı bu eğitimde.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Bilgi güvenliğinde risk analizi
Sızdırmazlık testleri
5S Eğitimleri(Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: Çalışma alanını temiz, düzenli ve amaca uygun biçime sokulması için uygulanan bir Toplam Kalite tekniğidir. S ile başlayan 5 japonca kelimenin baş harflerinin bir arada ifade edilmesi nedeniyle5S adı ile bilinmektedir.5 S, işletmelerdeki düzen ve disiplini sağlamak için kullanılan hem basit, hem de işletmenin en küçük ayrıntılarının denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sistemdir.5 S sistemi işyerini organize ve standardize eden, sistematik bir yaklaşımdır.5 S güvenliğini arttırılmasına , iyileştirilmiş iş akışının sağlanmasına, daha iyi ürün kalitesinin elde edilmesine, stok savurganlığının önlenmesine ve çalışma alanımızdaki kontrol ettiklerimiz hakkındaki verimliğimizin artmasına yardımcı olur.5 S uygulaması ile birlikte, araç-gerecin, malzemenin ve insanların, çalışma ortamında, yepyeni bir yaklaşımla bir arada var olmaları gerektiğini anlayabiliriz.5 S Teknikleri uygulandığında normalden sapmaları, çok hızlı tespit etme yeteneğine kavuşabiliriz ve zaman içinde süreçlerimizdeki gelişmeler devamlılık kazanır. Görsel ve açık biçimde neyin normal olduğunu ortaya koyduğumuzda artık herkes anormal koşulları daha iyi saptayabilecek demektir.
ISO TS 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi (Ayşe AKOVA-Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: ISO/TS 16949 Standardı, otomotiv sektöründe tüm mevcut otomotiv standardlarının yerine geçecek bir standard olarak ISO tarafından oluşturulmuştur. Bu standardın oluşturulmasındaki amaç; otomotiv yan sanayileri kalite yönetim sistemlerinin tüm dünyada kabul gören ortak kriterlere göre denetlenmesi ve değerlendirilmesidir.Bu eğitim programının hedefi, katılımcılara ISO/TS16949 standardını açıklamak, standard uygulamalardan örnekler vererek, ISO-TS 16949 Kalite Yönetim Sistemini kurmak, geliştirmek isteyen firmalara yardımcı olmaktır.
Eğitim Konuları:
İstatistiksel Process Kontrol (SPC) Eğitimi
Ölçüm Sistemleri Analizi (MSA) Eğitimi
Hata Türleri ve Etkileri Analizi (FMEA) Eğitimi
Otomotiv Proje Yönetimi - Ürün Kalite Planlaması ve Onaylama Süreci (APQP/PPAP) Eğitimi
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi (Ayşe AKOVA-Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standart maddelerinin açıklanması, temel bilgilerin verilmesi, sistem bilincinin oluşması ve gerekli motivasyonun sağlanmasıdır.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Müşteri şikayetleri+müşteri memnuniyeti
8D Yönetimi (Düzeltici önleyici faaliyetler)
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: Çevre Bakanlığı Mevzuatları ve ISO 14001 standardına göre Yönetim Sistemi’nin kurulması ve sürekli geliştirilmesi için gerekli olan bilgilerin kazanılması,Çevre Yönetim Sisteminin, çevre politikasının geliştirilmesi, uygulanması, başarıya ulaştırılması, gözden geçirilmesi ve sürekliliği amacını güden, kuruluş yapısı, planlama faaliyetleri, sorumluluklar, uygulamalar, usuller ve işlemleri ile Çevre Yönetim Sistemleri Standardları ve Çevre Yönetim Sisteminin kurulması çalışmalarının basamaklarının anlatılmasıdır.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Çevresel boyut analizi
OHSAS 18001:2004 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kanun, yönetmelik, mevzuat ve tüzüklerin ışığı altında, kuruluştaki söz konusu riskleri ortadan kaldırarak veya en aza indirerek, sağlıklı, güvenli bir çalışma ile sağlıklı bir çalışma ortamının yönetilmesidir. OHSAS 18001; ISO 9001 ve ISO 14001 ile benzer bir yaklaşımla, sürekli ve proaktif çözümler getirir.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Risk analizi
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Eğitimi (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: (Korunmayan bilgi, değerli değildir!!!)
Çağımız teknolojisinde en değerli varlık bilgidir. Günümüzde yaşanan bilgi saldırıları bunun bir kanıtıdır. Firmalarımızda ki bilgilerin gizliliği için BGYS en önemli konulardan biridir. Peki bilgimizi nasıl ve kime karşı korumalıyız? İşte bu soruları yanıtı bu eğitimde.
Eğitim Konuları:
Temel standart eğitimi
Dokümantasyon
İç ve Dış tetkikler
Düzeltici önleyici faaliyetler
Bilgi güvenliğinde risk analizi
Sızdırmazlık testleri
5S Eğitimleri (Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: Çalışma alanını temiz, düzenli ve amaca uygun biçime sokulması için uygulanan bir Toplam Kalite tekniğidir. S ile başlayan 5 japonca kelimenin baş harflerinin bir arada ifade edilmesi nedeniyle5S adı ile bilinmektedir.5 S, işletmelerdeki düzen ve disiplini sağlamak için kullanılan hem basit, hem de işletmenin en küçük ayrıntılarının denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sistemdir.5 S sistemi işyerini organize ve standardize eden, sistematik bir yaklaşımdır.5 S güvenliğini arttırılmasına , iyileştirilmiş iş akışının sağlanmasına, daha iyi ürün kalitesinin elde edilmesine, stok savurganlığının önlenmesine ve çalışma alanımızdaki kontrol ettiklerimiz hakkındaki verimliğimizin artmasına yardımcı olur.5 S uygulaması ile birlikte, araç-gerecin, malzemenin ve insanların, çalışma ortamında, yepyeni bir yaklaşımla bir arada var olmaları gerektiğini anlayabiliriz.5 S Teknikleri uygulandığında normalden sapmaları, çok hızlı tespit etme yeteneğine kavuşabiliriz ve zaman içinde süreçlerimizdeki gelişmeler devamlılık kazanır. Görsel ve açık biçimde neyin normal olduğunu ortaya koyduğumuzda artık herkes anormal koşulları daha iyi saptayabilecek demektir.
Finansçı Olmayanlar İçin Finans (Sunkar SÖNMEZ – Saner ÇINGAY)
Eğitimin Amacı: Finansal yönetim hakkında katılımcıları bilgilendirmek, finansal piyasaların temel kavramlarını aktarmak ve bunların iş yaşamındaki uygulanabilirliğini göstermek, temel finansal bilgi, prensip ve kavramları uygulamaya geçirebilmektir.
Eğitim Konuları:
Muhasebe-Finans sistemlerinin karşılaştırılması, Muhasebe sisteminin eksiği, Finansal tabloların yorumlanması
Özkaynak-kredi karşılaştırması
Toplam yatırım tutarının hesaplanması
İşletme sermayesinin tanımı ve hesaplanması
Kar-Nakit akışı farkı Kredibilite analizi
Faiz hesaplamaları
Yatırım hesaplamaları - Hazine Bonosu fiyatlaması
Proje değerlendirme metodları
Döviz risk yönetim ürünleri
Dış ticarette ödeme yöntemleri
Kredi bilgileri
Finansal analiz
Kredi istihbarat çalışmaları
Bankalar ile fiyatlamada pazarlık teknikleri
Stratejik Yönetim Değerlendirme ve Uygulama (Prof.Dr. Turanay CANER)
Eğitimin Amacı: Organizasyonun uzun vadedeki hedeflerini belirleyip, belirlenen bu hedefler doğrultusunda stratejik planı yapıp uygulamaya koymak.
Eğitim Konuları:
Stratejik Yönetim Kavramı ve Önemi
Şirketler için Vizyon-Misyon-Hedef Belirleme
Genel Çevre Analizi
Endüstri Analizi
Porter 5 faktör Analizi
Örgüt-içi Kaynak Analizi
İş ve Kurumsal Düzeyde Strateji Geliştirme
SWOT Analizi
Uzun Vadeli Rekabetin Korunması
İnsan Kaynakları Yönetimi (Prof.Dr. David WASHINGTON)
Eğitimin Amacı: Çalıştığı organizasyonun tüm süreçlerine hakim olarak etkin bir şekilde yönetimi sağlamaya yardımcı fonksiyon ve çalışmaları uygulamak.
Eğitim Konuları:
İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Temel İlke ve Kavramlar
Liderlik
Seçme ve Yerleştirme
Kariyer Planlama
Performans Değerlendirme
Eğitim ve Geliştirme
Ücret Sistemi ve Bordrolama
İleri Düzey Ekonometri ve İstatistik Eğitimleri
(Prof. Dr. Mehmet CANER-Prof. Dr. Pelin GÜNEY)
Eğitimin Amacı: İktisadi ilişkilerin parametrelerini doğru sayısal değerlerle
eşleyerek önceden tahmin edip yorumlayabilmeyi öğrenmek.
Eğitim Konuları:
İktisadi İlişki Parametreleri
Panel Veri Ekonometri
Zaman Serisi Ekonometrisi
Mikroekonometri
Uygulamalı Ekonometri
Genel Ekonomi
Özel Ekonomik Konular
Finansal Piyasalar
Para Teorisi ve Para Politikası
Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz
Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Beyhan CEYLAN-Leyla SEMİZ)
Eğitimin Amacı: 4857 sayılı iş kanunun, 77. Maddesi gereğince çalışanlarımızın “İş Sağlığı ve Güvenliği” konularında mesleki risklerini bilgilendirerek, bu alandaki riskleri minimuma indirmek ve daha güvenli çalışmalarını sağlamaktır.
Eğitim Konuları:
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Amacı
Ülkemizde İş Sağlığı ve Güvenliği
Tehlikeli Davranışlar ve Durumlar
Yasal Mevzuat İle İlgili Bilgiler
Kişisel Koruyucu Donanımlar
Uyarı İkazları ve İşaretleri
İş Yerinde Sağlığı Oluşturan Etkenler
Meslek Hastalığı
İş Kazası
İş Kazası ve Meslek Hastalıklarının Nedenleri
Resimlerle İş Kazaları
İş Sağlığı ve Güvenliği Nedir?